Kampanie społeczne mogą nasilać uprzedzenia

11 lipca 2011, 11:10

Kampanie, których autorzy mówią ludziom, że nie powinni żywić uprzedzeń, mogą wywierać skutek odwrotny do zamierzonego. Psycholodzy z University of Toronto Scarborough uważają, że gdy ludziom odbierze się wolność samodzielnej oceny różnych wartości i zachowań, może to skutkować pojawieniem się wrogości wobec docelowego obiektu, np. społeczności.


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Nadmierna empatia może upośledzać rozumienie innych

29 kwietnia 2016, 10:48

Ludzie, którzy łatwo empatyzują z innymi, niekoniecznie dobrze ich rozumieją. Okazuje się wręcz, że nadmierna empatia może utrudnić zrozumienie.


Pierwsza taka operacja w Polsce: pacjentka przeszła jednoczasową retransplantację serca i transplantację nerki

2 września 2022, 11:01

Pięćdziesięcioczteroletnia pacjentka przeszła w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym (USK) we Wrocławiu pionierską w skali kraju operację jednoczesnej retransplantacji serca i transplantacji nerki. Po 3 miesiącach w środę (31 sierpnia) pani Małgorzata została wypisana do domu.


Czyjś uśmiech zwiększa samoakceptację

24 września 2009, 11:37

Dostrzeżenie uśmiechu akceptacji zwiększa zadowolenie z ciała u osób nieakceptujących swojego wyglądu. Carolien Martijn i Marlies Vanderlinden z Uniwersytetu w Maastricht udowadniają, że w grę wchodzi zwykłe warunkowanie klasyczne.


Mielinizacja mechanizmem plastyczności mózgu

12 listopada 2012, 11:00

Zwierzęta, które są społecznie izolowane przez dłuższy czas, wytwarzają mniej mieliny w korze przedczołowej (ang. prefrontal cortex, PFC) - części mózgu odpowiedzialnej za złożone zachowanie emocjonalne i poznawcze.


Microsoft liderem światowego rankingu firm IT

19 stycznia 2018, 11:00

Firma Thomson Reuters opublikowała swój pierwszy ranking światowych liderów IT. Na pierwszym miejscu „Top 100 Global Technology Leaders” znalazł się Microsoft. Kolejne miejsca zajęły Intel i Cisco. Celem rankingu jest zidentyfikowanie dobrze zarządzanych i odnoszących finansowe sukcesy firm.


Microsoft - najbardziej szanowana firma w USA

4 lutego 2007, 20:57

Firma Harris Interactive po raz kolejny opublikowała wyniki swoich badań RQ („iloraz reputacji”), za pomocą których co roku układana jest lista najbardziej szanowanych firm w Stanach Zjednoczonych. Podczas badań branych jest 20 czynników, zgrupowanych w sześciu działach: produkty i usługi, środowisko w miejscu pracy, wyniki finansowe, odpowiedzialność społeczna, wizjonerstwo i przywództwo, zdolność do odwoływania się do emocji.


Satysfakcjonują, ale nie uszczęśliwiają

1 lipca 2010, 11:15

Po przebadaniu ponad 136 tys. ludzi ze 132 krajów świata okazało się, że choć zadowolenie z życia rośnie wraz z dochodami, niekoniecznie towarzyszy temu nasilenie pozytywnych uczuć. Oznacza to, że pieniądze dają poczucie bezpieczeństwa, ale już nie szczęście.


Mapowanie 3D ujawniło strategię wyspecjalizowanego pasożyta

8 kwietnia 2014, 06:25

Z punktu widzenia swoich pobratymców zainfekowane grzybami Ophiocordyceps unilateralis mrówki z gatunku Camponotus rufipes postąpiłyby najlepiej, zostając w gnieździe. Wspinanie się po łodydze i wgryzanie się w liść żuwaczką nie jest bowiem altruizmem, ale zachowaniem służącym pasożytowi.


Komunikując się z młodymi, nietoperzyce posługują się specjalną mową skierowaną do dziecka

20 sierpnia 2020, 14:04

W komunikacji z młodymi matki nietoperzy posługują się specjalną mową skierowaną do dziecka, zwaną też mową matczyną (ang. baby talk czy child-directed speech, CDS). Ich wokalizacje mają bowiem inną barwę i wysokość niż zawołania skierowane do dorosłych nietoperzy.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy